در این تصویر یک زن و یک مرد که از گزش حشره ساس ناراحت هستند دیده می شود

مثل همیشه بسیار خوشحالم که پاسخ سوالتون رو در وبسایت پاکیا یافت خواهید کرد. در رابطه با خطرات و بیماری های قابل انتقال از طریق ساس ها به انسان ها بحث و گفتگو خواهیم کرد. اگر شما تجربه ای در این زمینه دارید می توانید از طریق ارسال دیدگاه در انتهای صفحه به دوستانتون کمک کنید.

همین ابتدای صحبتمان دو تا خبر دارم برایتان. یکی از خبرها خوب و دیگری بد هست. من از خبر خوب شروع می کنم. راستی نگران نباشید اگر یکم دقت کنید خبر دوم هم راه حل دارد. بنابراین تا انتها با من همراه باشید.

خبر خوب : ساس ها یکی از معدود آفات خانه هستند که آسیب کمی به خانه وارد می کنند: آنها سازه ها را تخریب نمی کنند، بیماری های کشنده را منتقل نمی کنند و خبر بد اینکه ساس ها به اندازه ای کوچک هستند که هیچ کس در خانه متوجه آنها نشود. بنابراین ممکن است یکباره متوجه حجم بسیار وسیع ساس ها در منزلتان باشید.

درسته که ساس ها به اندازه سایر آفات مضر نیستند، اما همچنان به سلامت و سبک زندگی آسیب می رسانند. و اگر به حال خود رها شود، در طول زمان می تواند آسیب قابل توجهی به سلامت فرد وارد کند. در اینجا چهار خطر برای سلامتی که ساس ها به همراه دارند آورده شده است:

یک ساس بالغ بر روی دست انسان

1.بروز عفونت از خراشیدگی جای نیش ساس:


در اکثر اوقات گزش ساس بسیار خارش دار است، که منجر به میل شدید به خاراندن آن تا زمانی که خارش برطرف شود، می شود. و از آنجایی که ساس ها اغلب در نیمه های شب هنگام خواب گاز می گیرند، ناخودآگاه آنها را می خراشیم که منجر به زخم های گوشتی در صبح می شود.

2.واکنش آلرژیک به نیش:


واکنش آلرژیک به نیش ساس یکی از خطرات جدی تری برای سلامتی ناشی از آلودگی ساس است. از آنجایی که ساس برای تغذیه از خون میزبان خود گاز می گیرد، برخی از افراد ممکن است واکنش آلرژیک شدیدی را پس از گاز گرفتن تجربه کنند که منجر به موقعیت های تهدید کننده زندگی می شود.

افرادی که نسبت به نیش و نیش حشرات حساس هستند ممکن است دچار شوک آنافیلاکتیک شوند که یک واکنش آلرژیک شدید است که به دنبال آن خس خس سینه، سفتی در قفسه سینه، تورم یا خارش لب یا زبان و سفتی در گلو ایجاد می شود. شوک آنافیلاکتیک اغلب تهدید کننده زندگی است و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

یه مطلب جذاب دیگه با موضوع  آیا ساس با گوگرد از بین خواهد رفت؟

3.کم خوابی:


اگر هجوم ساس در خانه بیش از حد مشکل ساز شود، می تواند منجر به کم خوابی شود. نیش‌های متعدد، خارش بی‌پایان و فکر خزیدن حشرات در اطراف، مطمئناً هر کسی را تمام شب بیدار نگه می‌دارد و روز بعد آنها را از نظر جسمی و ذهنی خسته می‌کند.

کم خوابی می تواند منجر به تصادف، اختلال در تفکر، بیماری های قلبی و از دست دادن اشتها شود. در موارد شدید، این می تواند باعث عملکرد ضعیف کاری شود و حتی باعث مشکلات و مشاجرات خانوادگی شود.

4.فشار:


زندگی در یک خانواده آلوده به ساس می‌تواند بسیار استرس‌زا و خسته‌کننده باشد زیرا ساس‌ها به سرعت در خانه پخش می‌شوند، آسیب‌های مکرر به ملحفه‌ها و پرده‌ها و گاز گرفتن مداوم بدن می‌رسد. زندگی در یک محیط استرس زا برای مدت طولانی می تواند منجر به اضطراب عاطفی زیادی شود که ممکن است منجر به مشکلات سلامتی شود.

اضطراب عاطفی ناشی از استرس می تواند منجر به رفتارها و عادات ناسالم مانند نوشیدن الکل و سیگار شود، ممکن است بر سیستم ایمنی بدن و توانایی آن در مبارزه با آنتی ژن ها تأثیر بگذارد و ما را مستعد ابتلا به انواع عفونت ها کند. استرس همچنین می تواند ضربان قلب و فشار خون را افزایش دهد و همچنین بر سیستم گوارش ما تأثیر بگذارد. همه اینها در کنار هم می تواند خطر ابتلا به بیماری های مضر را افزایش دهد.

در تصویر ئو نفرکه از گزش حشره ای ناراحت هستن دیده می شود


ساس همچنین باعث آسیب به منازل و اثاثیه می شود.
هجوم ساس ها علاوه بر خطراتی برای سلامتی، می تواند به فضای داخلی و اثاثیه خانه نیز آسیب برساند که به موجب آن ساس ها ملحفه ها، تشک ها، فرش ها، دیوارها و پرده ها را با خون و مدفوع خود لکه دار می کنند و پوست های ریخته شده روی سطوح را بر جای می گذارند. با گسترش ساس، ممکن است هزینه زیادی برای جایگزینی مبلمان و اقلام خانه به ویژه برای موسسات بزرگ مانند مشاغل مهمان‌نوازی هزینه شود. بنابراین، اگر خانه شما تجربیاتی در مورد حمله ساس دارد، بسیار مهم است که درمان را به تاخیر نیندازید و به دنبال خدمات حرفه ای کنترل آفات برای جلوگیری از گسترش بیشتر در خانه باشید.

یه مطلب جذاب دیگه با موضوع  ساس دیدید با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید:


خانواده خود را از خطرات احتمالی سلامتی محافظت کنید.
در مقایسه با پشه‌هایی که بیماری‌های کشنده و تهدیدکننده زندگی دارند، یا جوندگانی که می‌توانند لپتوسپیروز را گسترش دهند که می‌تواند منجر به آسیب کبدی و کلیوی شود، ساس‌ها کمترین آسیب را دارند و فقط آسیب جزئی دارند. اما آسیب های اندکی که آنها ایجاد می کنند به مرور زمان جمع می شوند و در نهایت خطری برای سلامتی ایجاد می کنند. بنابراین وقتی علائم واضح و آشکار هجوم ساس را مشاهده می کنید، ممکن است با یک هجوم کاملا جدی ساس مواجه شوید. مطمئن شوید که با یک شرکت کنترل آفات تماس بگیرید تا از شر این مشکلات خلاص شوید و شما را از خطرات بهداشتی غیر ضروری نجات دهند.


شرکت سمپاشی پاکیا با سال ها تجربه در زمینه مبارزه با ساس میتواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد. جهت ارتباط با مشاوران مشتریان با شماره 44488900-021 تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید.با نحوه سمپاشی ساس آشنا شوید.


یادتان باشد نظرات شما باعث دلگرمی ماست و به دیگران نیز کمک خواهد کرد.

آیا نیش ساس خطرناک است؟

برای اکثر افراد، نیش ساس خطرناک نیست، زیرا باکتری های ناقل بیماری را پخش نمی کند. با این حال، دیگران ممکن است از گزش خارش دار و دردناک، و در برخی موارد آلرژی یا عفونت رنج ببرند. خارش مداوم همچنین ممکن است منجر به محرومیت از خواب و شرایط شدید شود که نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

گزش ساس چه اثرات مضری دارد؟

کهیر، بثورات، خارش و احساس سوزش برای کسانی که به آنها حساسیت دارند احتمال عفونی شدن گزش در صورت عدم درمان مناسب جای زخم که می تواند برای چند ماه باقی بماند به این ترتیب، درمان فوری نیش ساس بسیار مهم است. مهمتر از آن، یک سرویس حرفه ای کنترل آفات باید درگیر باشد زیرا آنها راه حل های تخصصی برای خلاص شدن از شر ساس ارائه می دهند.

گزش ساس چه شکلی است؟

گزش ساس قرمز و متورم است.نیش ساس ممکن است بصورت خطی دیده شود. علاوه بر این، ساس ها معمولاً هر شب تغذیه نمی کنند و ممکن است چندین روز بدون تغذیه باقی بمانند. این بدان معنی است که ممکن است چند هفته طول بکشد تا متوجه شوید که خانه شما ساس دارد یا شما توسط ساس گزیده شده اید. برای جلوگیری از این اتفاق، مهم است که به طور مرتب ملحفه های روی تخت خود را تمیز و تعویض کنید. علاوه بر این، هنگامی که علائم آلودگی را مشاهده کردید، باید با یک شرکت حرفه ای کنترل آفات تماس بگیرید، زیرا آنها می توانند به طور موثر از گسترش ساس جلوگیری کنند.

یه مطلب جذاب دیگه با موضوع  عکس ساس رختخواب از بدو تولد تا بلوغ و بزرگسالی
تفاوت بین کهیر و گزش ساس چیست؟

در حالی که کهیرهای ناشی از یک واکنش آلرژیک و نیش ساس شباهت هایی دارند (خارش، احساس سوزش)، چند تفاوت کلیدی وجود دارد. آن ها هستند: رنگ - گزش ساس معمولا قرمز است و پوست اطراف آن روشن تر از حد معمول است. کهیر می تواند از رنگ پریده تا بسیار قرمز متغیر باشد و پوست اطراف نیز معمولاً قرمز است. اندازه و شکل - گزش ساس عمدتاً از نظر اندازه و شکل یکنواخت است (معمولاً گرد) در حالی که کهیرها بسیار متفاوت هستند (از اندازه یک جوش تا بزرگی به اندازه یک سکه 20 سنتی). با این وجود، بهترین راه برای دریافت تاییدیه، مراجعه به پزشک و درمان همزمان است.

آیا ساس فقط در شب گاز می گیرد؟

اگرچه آنها در شب فعال‌تر هستند و در آن زمان تمایل به تغذیه دارند، ساس‌ها هر زمان که گرسنه باشند گاز می‌گیرند - حتی در طول روز. این نیز زمانی اتفاق می‌افتد که ساس‌ها یا محدودیت غذایی بیش از حد وجود داشته باشد.

چگونه بفهمم که مبتلا به ساس هستم؟


در حالی که بهترین نشانه هجوم آفت، دیدن آفت مورد نظر است، تشخیص ساس به دلیل اندازه کوچک آنها (طول تا 5 میلی متر) ممکن است کمی دشوار باشد. به این ترتیب، در اینجا چند علامت دیگر وجود دارد که به وضوح نشان می دهد که شما به ساس مبتلا شده اید:

لکه های قهوه ای یا سیاه روی تشک شما - اینها لکه هایی هستند که توسط مدفوع ساس باقی می مانند
لکه های خون کوچک روی روبالشی یا ملحفه تخت
رایحه ای مریض و شیرین که از غدد عطر ساس می آید
اگر هنوز مطمئن نیستید، باید با شرکت حرفه ای کنترل آفات پاکیا به شماره 44488900-021 تماس بگیرید زیرا آنها، متخصصان با تجربه ای دارند که می توانند ساس ها را به درستی شناسایی کنند و همچنین درمان هایی را برای مقابله با آنها ارائه دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *