در شرکت‌ها و ادارات روزانه افراد زیادی رفت و آمد دارند، ممکن است در اثر این مراودات و جابه‌جایی وسایل، حشرات یا جانوران موذی به محل شما وارد شوند. در اینصورت اگر به موقع با آنها مبارزه نکنید ممکن است در مدت زمان کوتاهی تولید مثل کنند.

در این زمان این حشرات به تمام نقاط شرکت شما نفوذ کرده و به تجهیزات، خوراکی‌ها و کالاهای موجود در انبار و حتی اسناد و مدارک شما آسیب می‌زنند. حتی ممکن است در بعلت آلوده شدن محیط موجب به خطر افتادن سلامت کارمندان شما شوند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با تمام نکاتی که باید در رابطه با سمپاشی شرکت‌ها و ادارات بدانید، آشنا شوید.

چه جانورانی ممکن است در شرکت‌ها وجود داشته باشند؟

بسته به نوع فعالیت در شرکت، شرایط محیطی، جغرافیای منطقه و … ممکن است جانوران مختلفی به شرکت یا اداره ‌شما نفوذ کنند. جانورانی مثل مگس، مورچه، موریانه، سوسک، موش، ساس و غیره بیشتر از سایر موجودات در شرکت‌ها و ادارات مشاهده می‌شوند. بنابراین بهتر است سمپاشی شرکت‌ها و سمپاشی ادارات به صورت دوره ای، توسط افراد متخصص و در زمان مناسب انجام شود. چون سمپاشی حرفه‌ای نیاز به تخصص ویژه دارد و هر کسی نمی‌تواند این کار را به طور اصولی و صحیح انجام دهد. برخی از این جانوران را می‌توان به راحتی و با یک سمپاشی ساده از بین برد اما برخی دیگر مانند موش، موریانه و ساس در صورتی که در محل مشاهده شوند با یک سمپاشی ساده از بین نمی‌روند؛ در نتیجه نشان دهنده مشکل بسیار جدی هستند. بنابراین باید فورا نسبت به سمپاشی ادارات و سمپاشی شرکت‌ها اقدام کنید.

اغلب مگس‌ها دور بشقاب‌های غذا، شیرینی‌ها و به طور کل مواد غذایی ارگانیک در اتاق‌های کار یا آشپزخانه شرکت‌ها و اطراف زباله‌ها جمع می‌شوند. در نتیجه برای اینکه از تجمع و ورود آنها جلوگیری کنید باید نظافت شرکت یا اداره را حداقل به صورت هفته‌ای انجام داده و سطل‌های زباله را روزانه خالی کنید.

مورچه‌ها بیشتر کنار مواد غذایی باز شده، مواد غذایی که خرد شده‌اند، باقی مانده غذاها و زباله ها جمع می‌شوند. آشپزخانه و دیوار اتاق‌ها و به طورکلی سوراخ‌ها یا منافذ دیوارها یا انبارهای موادغذایی در شرکت‌ و ادارات می‌تواند محل خوبی برای جمع شدن مورچه ها به صورت گروهی باشد. اگر تعداد مورچه‌ها کم است می‌توانید از سم‌های بی‌خطری که در بازار موجود است استفاده کنید، اما در صورتی‌که تعداد آنها بسیار زیاد است بهترین کار کمک گرفتن از یک شرکت خدماتی در حوزه سمپاشی ادارات و شرکت‌هاست.

یه مطلب جذاب دیگه با موضوع  رازهای مبارزه با کنه‌ها در منزل که نمیدانستید!

سوسک‌ها معمولا در اتاق‌های استراحت، اتاق‌های کار، آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی شرکت‌ها و ادارات جمع می‌شوند. زیرا این محیط‌ها اغلب گرم و مرطوب هستند و در آنها موادغذایی به فور یافت شده و محل مناسبی برای زاد و ولد هستند.

موریانه‌ها بیشتر به کاغذ، چوب و مقوا آسیب می‌رسانند. بنابراین ممکن است در محل‌های مختلف شرکت یا اداره شما پیدا شوند. علی الخصوص در صورتی‌که قدمت ساختمان شرکت‌شما بالا باشد. در اینصورت بعد از مدتی مشاهده خواهید کرد که وسایل چوبی، کاغذی شما آسیب دیده است. در اکثر مواقع موریانه‌ها با استفاده از سم‌های معمولی از بین نمی‌روند، در نتیجه برای از بین بردن آنها از یک شرکت سمپاشی کمک بگیرید.

یکی از جانواران موذی که می‌تواند به شرکت یا اداره شما وارد شود، موش است. موش‌ها انواع مختلفی دارند. بسته به شرایط محیط ممکن است موش‌های مختلف به محل شما نفوذ کند. موش‌ها اغلب شب‌ها از محل خود بیرون می‌آیند و دور سطل‌ آشغال‌های بزرگ، باقی مانده غذاها یا ظروف نگهداری غذا جمع می‌شوند. در نتیجه برای از بین بردن آنها باید از تله‌های مخصوص یا روش‌های سمپاشی مخصوص استفاده کنید؛ زیرا آنها تولیدمثل بالایی دارند و ممکن است در مدت زمانی کوتاه تعداد آنها دوبرابر شود.

اگر مدیر کارخانه یا کارگاه تولیدی هستید، پیشنهاد می کنم مطلب سمپاشی کارخانه را مطالعه کنید.

 

از چه موادی برای سمپاشی شرکت‌ها استفاده می‌شود؟

برای از بین بردن حشرات و جانوران موذی یا جلوگیری از زیاد شدن آنها ممکن است از سم‌های جامد، مایع یا گاز استفاده ‌شود. در نتیجه برای اینکه این جانوران در اسرع وقت از بین بروند و از طرفی به سلامت افراد آسیبی نرساندد باید با روش‌های درست و اصولی اقدام به سمپاشی محل کرد.

چرا باید به سرعت برای سمپاشی شرکت اقدام کرد؟

بهتر است در اولین فرصت حتما نسبت به سمپاشی شرکت‌ها اقدامات لازم انجام شود. زیرا بسیاری از این حشرات یا جانوران موذی خطرناک هستند و ممکن است بیماری‌هایی را به کارمندان شما منتقل کنند یا حتی در مواردی باعث مرگ آنها شوند. به طور مثال اگر ساس کسی را نیش بزند ممکن است آن فرد دچار واکنش‌های آلرژیک شود. لازم به ذکر است که تشخیص نیش ساس بسیار سخت است. مثلا نیش پشه ممکن است باعث بروز بیماری‌هایی نظیر مالاریا یا تب دانگ (تب استخوان شکن) در افراد شود که ممکن است خطر مرگ را برای آن‌ها در پی داشته باشد.

یه مطلب جذاب دیگه با موضوع  شناسایی انواع مختلف سوسک + چند راهکار طلایی برای از‌بین‌بردن آن‌ها

در نتیجه بهتر است در اولین فرصت برای سمپاشی شرکت‌ها اقدامات لازم انجام شود. از طرفی اگر این حشرات موذی در دید افراد و پرسنل شما باشند باعث ناراحتی و استرس آنها شده و عملکرد آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. علاوه بر این موارد، وجود این حشرات در شرکت‌ها ممکن است آسیب مالی هم در پی داشته باشد. مثلا ممکن است موریانه اسناد کاغذی یا جعبه‌های شرکت‌ها را بخورد یا در مواردی ساختار ساختمان‌ها را از بین ببرد. در مواردی هم ممکن است موریانه دستگاه‌ها و تجهیزات شرکت‌ها را از کار بیاندازد.

در سمپاشی شرکت باید به چه نکاتی توجه کرد؟

مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان سمپاشی شرکت یا اداره خود در نظر داشته باشید، عبارتند از:

  • ابتدا لازم است باقیمانده غذاها را از اتاق‌های کار یا آشپزخانه شرکت جمع کنید.
  • همه ظروف غذا را در محل مناسبی نگهداری کنید.
  • شاید لازم باشد پس از تمام شدن سمپاشی، همه ظروف را مجددا بشویید یا ضد عفونی کنید.
  • سپس تمام وسایل مانند میز و صندلی و غیره را وسط اتاق بیاورید تا کنار دیوارها نباشند و روی آنها را پارچه بکشید.
  • بهتر است در طول مدت سمپاشی شرکت و تا چند روز بعد از آن هیچ‌کس در محل کار حضور نداشته باشد. زیرا امکان مسمومیت افراد وجود دارد.
  • در اکثر مواقع بسته به نوع سم و مقاومت جانوران، کارمندان چند روز بعد از سمپاشی می‌توانند در محل کار حاضر شوند، اما در صورتی‌که از سم‌های قوی استفاده شود ممکن است زمان آن بیشتر شود.
  • زمانی که محل سمپاشی در اداره یا شرکت کاملا خشک نشده افراد نباید وارد محیط کار شوند یا برای تمیز کردن محل کار اقدام کنند.
  • برای از بین بردن هر جانور باید سم مخصوص استفاده شود. انتخاب نوع سم بستگی به نوع جانور و مقاومت جانور دارد.
  • بعد از سمپاشی شرکت‌ها نباید به هیچ عنوان از ضد آفت استفاده کنید. چون ممکن است مقاومت جانوران بیشتر شود. حتی ممکن است ضد آفت مورد استفاده شما با ضد آفت مورد استفاده تکنسین کنترل سموم تداخل داشته باشد. در این صورت، امکان ایجاد مسمومیت وجود دارد.
  • بهتر است پس از سمپاشی تمام در و پنجره ها را باز بگذارید و هواکش را روشن کنید. ضمنا همه راه‌های نفوذ مجدد جانوران را به طور کامل مسدود کنید.
  • زمانی که می‌خواهید برای تمیز کردن محل کار اقدام کنید اولین کار این است که کف اتاق‌های کار، کف آشپزخانه و سرویس ‌های بهداشتی را کامل تی بکشید یا در صورت نیاز بشویید.

سمپاشی شرکت در تهران

شرکت ها و ادارات تهران برای سمپاشی می توانید با شماره44488900-021 تماس بگیرید. کارشناسان سمپاشی در اسرع وقت در محل شما حضور یافته و عملیات را انجام خواهند داد.

یه مطلب جذاب دیگه با موضوع  شناسایی انواع مختلف سوسک + چند راهکار طلایی برای از‌بین‌بردن آن‌ها

بهترین زمان سمپاشی شرکت‌ها چه موقع است؟

زمان سمپاشی شرکت‌ها و ادارات به عوامل متعدد از جمله نوع جانوران و مقاومت آنها بستگی دارد. اما بهترین زمان برای سمپاشی شرکت‌ها و سمپاشی ادارات فصل گرم سال است. یعنی اواخر فصل بهار و فصل تابستان. زیرا اکثر حشرات و جانوران در فصل گرم سال تخم ریزی و تولید مثل می‌کنند. البته در همه فصل‌های سال و در زمانی که جانوران را مشاهده کردید، می‌توانید سمپاشی را انجام دهید.

سمپاشی شرکت‌ها باید چه شرایطی داشته باشد؟

بهتر است قبل از اقدام به سمپاشی شرکت‌ها راه های ورود جانوران موذی را کاملا ببندید. برای این کار باید همه درزها و شکاف‌ها را مسدود کنید. معمولا در سقف، کف و دیوار اتاق‌ها درزها و شکاف‌های بسیاری وجود دارد. بهتر است برای پوشاندن این درزها و شکاف‌ها از درزگیر استفاده نکنید. زیرا بعضی از جانوران درزگیرها را می‌جوند. ضمنا درها و پنجره ها را با توری بپوشانید. در صورت نیاز می‌توانید توری درها و پنجره ها را باز بگذارید.

قیمت سمپاشی شرکت و ادارات چقدر است؟

عوامل مختلفی می‌تواند در قیمت گذاری سمپاشی شرکت یا اداره شما تاثیرگذار باشد که از جمله آنها می‌توان به متراژ واحدهای شرکت‌ها، تعداد افراد حاضر در محل، تعداد ورودی‌ها و خروجی‌های هوا، نوع جانور یا حشره مزاحم، مدت زمان تاثیرگذاری سم روی جانور، روش سمپاشی و … اشاره کرد.
برای راهنمایی دقیق‌تر و دریافت قیمت حدودی می‌توانید با کارشناسان شرکت سمپاشی پاکیا تماس بگیرید تا حدود هزینه و شرایط سمپاشی شرکت، توسط کارشناسان، خدمتتان اعلام گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *