تصویر حاوی یک ساس بالغ بزرگ است

حشرات زیادی وجود دارند که شبیه ساس هستند، بنابراین شناسایی دقیق، اولین گام مهم برای جلوگیری از درمان پرهزینه است. انواع حشره هایی که شبیه ساس به نظر می رسند بسته به منطقه کشور شما تا حدودی متفاوت خواهد بود، اما عکس ها و توضیحات مربوط به شباهت های رایج توسط کارشناسان شرکت سمپاشی پاکیا شده است:

یک تصور غلط رایج، در رابطه با شکل ساس خانگی این است که آنها با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند.البته دیدن پوره‌های تازه از تخم در آمده کمی دشوار است، اما پوره‌های مسن‌تر و بالغ‌ها به اندازه‌ای بزرگ هستند که به وضوح دیده شوند. ساس ها از رنگ سفید شفاف در هنگام بیرون آمدن از تخم تا قهوه ای تیره یا نارنجی سوخته در بزرگسالی متغیر هستند. ساس بلافاصله پس از مصرف خون میزبان قرمز می شود. ساس ها مانند اکثر حشرات دارای شش پا، سر، سینه و شکم هستند.

قبل از اینکه به سراغ عکس هایی از دوره های مختلف زندگی یک ساس را مشاهده کنیم، دانستن این نکته خالی از لطف نیست : هر ساس حدود 1 تا 7 تخم در روز می گذارد و در 6 الی10 روز از تخم بیرون می آید و پس از آن نیاز به تغذیه از خون به عنوان منبع غذایی دارد. حداقل 3 هفته دیگر طول می کشد تا به بزرگسالی تبدیل شوند.

شکل حشره ساس از بدو تولد تا بلوغ و بزرگسالی:

ساس ها در طول زندگی خود 7 مرحله را پشت سر می گذارند

تخم ساس:

اول از همه، تخم‌های ساس چه شکلی هستند؟ تخم ساس از نظر اندازه بسیار کوچک (طول حدود 1 میلی متر) و رنگ سفید تا مرواریدی است.

یه مطلب جذاب دیگه با موضوع  ساس دیدید با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید:

آنها شبیه دانه نمک هستند. این امر باعث می‌شود که مشاهده آنها،روی تشک‌ها که یکی از مکان‌های مخفیگاه ترجیحی حشرات است، دشوار شود، زیرا آنها به خوبی با پارچه ترکیب می‌شوند، به خصوص در برابر رنگ‌های روشن‌تر مانند سفید و ...

تخم ها با یک ماده چسبنده پوشیده شده اند. این ماده باعث می شود به راحتی به هر چیزی بچسبند و مخفی شوند. تخم‌های بزرگ‌تر از پنج روز دارای علامت تیره‌ای هستند که شبیه چشم است. تخم‌های ساس را می‌توان به‌صورت تک‌تخم یا به‌صورت خوشه‌ای یافت و تقریباً همه آنها در عرض 10 روز از تخم خارج می‌شوند. دما می تواند در هنگام بیرون آمدن تخم ها تأثیر بگذارد. هر چه دما پایین تر باشد، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا یک تخم بیرون بیاید. تخمهای نر و ماده تقریباً برابر است. در شرایط ایده آل، جمعیت ساس می تواند هر 16 روز دو برابر شود زیرا ماده ها می توانند تعداد قابل توجهی تخم تولید کنند.

 پوره مرحله اول تا ششم:

این اولین مرحله پس از بیرون آمدن از تخم است. اگر ساس در این مرحله نتواند خون تغذیه کند، به پوره مرحله دوم تبدیل نخواهد شد. بنابراین با اولین تغذیه پوست اندازی کرده و به پوره مرحله دوم تبدیل می شود. و رفته رفته رنگ آنها تیره تر می شود.

  • پوره مرحله اول (1.5میلی متر)
  • پوره مرحله دوم (2 میلی متر).
  • پوره مرحله سوم (2.5 میلی متر).
  • پوره مرحله چهارم (3 میلی متر).
  • پوره مرحله 5 (4.5 میلی متر).
  • ساس بالغ قبل از تغذیه(طول 5 میلی متر)
  • ساس بالغ پس از تغذیه(طول 7.5 میلی متر)

 عکس هایی از ساس خانگی :

انواع ساس بر روی تشک
ساس های مختلف در یک قاب

چگونه از تکثیر ساس جلوگیری کنیم؟

اگر ساس را در خانه خود کشف کردید، یکی از اولین اقداماتی که باید انجام دهید این است که با یک شرکت کنترل آفات تماس بگیرید که یک برنامه موثر کنترل ساس ارائه دهد. متخصصان آفات یک بازرسی دقیق را انجام می دهند و هم تخم ها و هم بالغین را از طریق عملیات حرارتی و اسپری فرموله شده از بین می برند. برای پوشش چرخه زندگی ساس، باید 2 تا 3 بار سمپاشی، در فواصل زمانی انجام شود.
متخصصان کنترل آفات همچنین نکات و توصیه های مفیدی را برای به حداقل رساندن موارد مشابه به شما توصیه می کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ساس تختخواب شرکت سمپاشی پاکیا اینجا را بخوانید.

پیشنهاد میکنم حتما مقاله ساس از چی بدش میاد؟ را بخوانید. اگرچه بعنوان مسکن عمل می کند اما تا زمان سمپاشی می تواند برایتان مرهمی باشد. امیدوارم از خواندن این مطلب به سوالتان پاسخ داده باشیم. دیدگاه شما به ما انگیزه می دهد. در انتهای همین صفحه فرم ارسال دیدگاه برای بهتر شدن وبسایت، منتظر شماست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *