در این تصویر دو مگس سفید بر روی یک برگ دیده می شود

مگس های سفید حشرات کوچک و بالدار هستند که از خانواده Aleyrodidae هستند. مگس سفید از آب گیاهان تغذیه می کند و باعث انتقال ویروس و بیماری به گیاهان می شود. اما سوالی که مطرح است این است که آیا مگس سفید برای انسان ها نیز مضر است؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

مگس سفید چه شکلیه؟

 

مگس‌های سفید بالغ بدنی به رنگ زرد و سفید و بال‌های سفید دارند. حدود یک تا سه میلیمتر طول دارند و شبیه پروانه های کوچک و سفید هستند. پودر مومی روی بال ها و بدن آنها بسیار شبیه به پودر شپشک آرد آلود است. بسته به گونه، پوره های مگس سفید بدون بال از رنگ زرد مایل به سفید تا سیاه متفاوت هستند.

در این تصویر یک مگس سفید بر روی یک برگ دیده می شود


اگر این حشره را بر روی گیاهان خود دیدید سریعا بفکر درمان آن باشید. زیرا این حشره به سرعت تکثیر میشود و گیاهان شما را نابود می کند. طبق منابعی که در انتهای مقاله ذکر می کنیم: مگس‌های سفید خطر مستقیمی برای سلامتی انسان‌ها ایجاد نمی‌کنند – آن‌ها برای نیش زدن، یا انتقال بیماری‌ها به مردم شناخته نشده‌اند.

مگس سفید و سلامت انسان:

 

مگس‌های سفید بیشتر به خاطر تأثیرشان بر کشاورزی شناخته می‌شوند تا سلامتی انسان. حضور آنها بر روی برگ های گیاه آشکار است زیرا بال های سفید و پوشش پودری روی بدن خود نشان می دهند.

مگس‌های سفید خطر مستقیمی برای سلامتی انسان‌ها ایجاد نمی‌کنند. آن‌ها توان نیش زدن یا انتقال بیماری‌ها به انسان ها را ندارند.

نکاتی در رابطه با مگس سفید:

 

این حشرات فاقد آناتومی برای نیش زدن یا نیش زدن هستند.

مگس های سفید فقط در صورتی که در منزلی گیاهی وجود داشته باشد، امکان حضور دارند . تا به حال از وجود این مساله در منزلی بدون گل و گیاه گزارشی ثبت نشده است.

در صورتی که باغ دارید و یا از گیاهان نگهداری می کنید، از شیوع و تکثیر مگس سفید جلوگیری کنید. اگر میخواهید مگس سفید را بیشتر بشناسید خواندن مقاله مگس سفید چیست را توصیه می کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *