16 رایحه ای که ساس ها از انها متنفر هستند

ساس از چه چیزی متنفر است؟

اگر به دنبال راه هایی برای خلاص شدن از هجوم حشره ساس هستید، رایحه ها و بوهای خاصی وجود دارد که این حشرات به طور مطلق نمی توانند آنها را تحمل کنند. بنابراین استفاده از این وسایل در خانه می تواند به از بین بردن آنها بدون دردسر کمک کند.ساس ها سالهاست که وجود دارند و هیچکس آنها را نمی خواهد! رایحه هایی که آنها را دفع می کنند بهترین راه برای جلوگیری از ورود آنها برای همیشه است!

1. اسطوخودوس :


 رایحه های اسطوخودوس شیرین هستند. آنها به دور نگه داشتن ساس کمک می کنند، زیرا عطر بسیار قوی است و بسیاری از مردم آن را دوست ندارند. بهترین راه برای استفاده از این عطر این است که ساشه ها را در مناطقی قرار دهید که قبلاً این آفات کوچک را پیدا کردید. نزدیک محل خواب، یکی از بهترین مکان‌ها برای قراردادن این ساشه‌ها است. سپس روغن اسطوخودوس را روی هر پوستی که در معرض ساس قرار دارد بمالید. آنها به هیچ وجه به شما نزدیک نخواهند شد!


 اسانس اسطوخودوس، به دلیل بوی تندی که دارد، نباید با کودکان و حیوانات خانگی تماس پیدا کند. حتما هنگام کار از دستکش استفاده کنید تا دست های خود را ایمن نگه دارید.

2. سیر:

رایحه سیر یک رایحه بسیار قوی برای دفع ساس است. اگرچه قوی است، اما همه آن را دوست ندارند. اما به ازبین رفتن مشکل خود می‌ارزد. بنابراین امتحانش کنید

 

همه ما هنگام آشپزی بوی سیر را استشمام کرده‌ایم، و می‌دانیم که این رایحه‌ چقدر میزان ماندگاری بالایی در هوا دارد. زمانی که از این تاکتیک علیه ساس‌ها استفاده می کنید، باید کمی به این بو صبور باشید. اما ممکن است موثر باشد!

 
سیر یکی از تاثیر گذارترین رایحه ها برای فراری دادن ساس است
سیر یکی از تاثیر گذارترین رایحه ها برای فراری دادن ساس است

3. سرکه:

رایحه سرکه نیز به خلاص شدن از شر ساس و دور نگه داشتن آنها کمک می کند! وقتی بو به اندازه کافی قوی باشد، به هر گوشه تاریکی که می توانند پیدا کنند عقب نشینی می کنند. برای اطمینان بهتر میتوانید هر روز ملحفه ها را بشویید.

یه مطلب جذاب دیگه با موضوع  آیا شستن لباس و ملحفه باعث از بین رفتن ساس می شود؟

   

اگر حیوان خانگی دارید حتما از دامپزشک حیوان خود مشاوره بگیرید و بعد از یکی از رایحه‌ها استفاده کنید.

   

4. ویکس:

ویکس نیز در خلاص شدن از شر ساس به خوبی عمل می کنند. کمی از آن را روی درزهای زیر و داخل تشک ها قرار دهید. به خصوص هر منطقه ای را که متوجه شدید این موجودات مزاحم در شب در حال جست و خیز هستند را هدف قرار دهید!

   

اگر آلرژی یا حساسیت دارید در استفاده از ویکس مراقب باشید.زیرا عطر شدیدی دارد و ممکن است آلرژی شما را بیشتر کند. استفاده از شمع های معطر راه دیگری برای کمک به دور نگه داشتن آنها از هر جایی است که می خوابید.

   

5. نعناع تند :

رایحه نعناع برای دفع ساس بسیار موثر است. این عطر به قدری تند می شود که آفت ها را تحریک کند. اما آنقدر ظریف است که دیگران عطسه نکنند یا حالت تهوع نداشته باشند.

   

می‌توانید آن را مستقیماً روی پوست خود بمالید تا از نفوذ ساس جلوگیری کنید. حتی شمع های معطری با اسانس نعناع در بازار موجود است که بسیار موثر است.

روغن نعناع نیز یکی از مواد دفع کننده ساس به شمار می‌آید که طبق تحقیقات انجام شده بسیار موثر است.

بوی تند نعناع باعث فرار کردن ساس ها می شود
بوی تند نعناع باعث فرار کردن ساس ها می شود

6. روغن درخت :

رایحه روغن درخت چای در ناپدید شدن ساس عالی عمل می کند! ساس‌ها به نوعی بوی تند روغن های طبیعی را حس می کنند و می ترسند.

روغن معطر چوب سدر،نیز بسیار موثر است در ضمن این رایحه ها نیز در مقایسه با بسیاری از اسپری های شیمیایی موجود در بازار، آنقدر قوی و سمی نیستند.

یه مطلب جذاب دیگه با موضوع  محاسبه قیمت سمپاشی ساس در تهران به چه صورت انجام می پذیرد؟
 
ساس ها از روغن درخت چای متنفر هستند
ساس ها از روغن درخت چای متنفر هستند

7. روغن پارافین :

عطر روغن پارافین با بوی قوی خود می تواند ساس را دفع کند! هنگامی که در اطراف خانه این روغن را قرار می‌دهید، به عنوان یک دافع حشرات طبیعی عمل می کند. بوی روغن پارافین معمولاً به اندازه‌ای ملایم است که افراد مبتلا به آلرژی بلافاصله متوجه آن نشوند. اما آنقدر قوی است که آفاتی مانند ساس هرگز نخواهند دوباره به آن نزدیک شوند!

 

8. اسانس پرتقال خونی

:

رایحه یا اسانس پرتغال خونی تاثیری بسیار شگفت انگیز در دفع کردن ساس‌ها دارد اما در هر جایی یافت نمی‌شود و اگر هم در فروشگاهی بتوانید بیابید بسیار گران قیمت است. حواستان باشد اگر این رایحه یا روغن را خریداری کردید بر روی پوست خود نمالید، زیرا ممکن است باعث تحریک پوستتان شود.

 

9. زمین دیاتومه

:

عطرهای دیاتومه برای دفع ساس عالی هستند! آنها در مقایسه با سایر گزینه های موجود در بازار حاوی رایحه های کاملاً طبیعی هستند.

می‌توانیداین خاک را در اطراف تمام مناطقی که می‌بینید بریزید یا با آب ترکیب کنید و اسپری نمایید

 
خاک دیاتومه به نابودی ساس کمک میکند
خاک دیاتومه به نابودی ساس کمک میکند

10. فلفل پودر شده

:

پودر فلفل نیز یکی از گزینه‌های بسیار تاثیر گذار در دفع ساس‌ها بشمار می‌آید. شما میتوانید این پودر را اطراف مناطق مشاهده شده بریزید یا با آب ترکیب کرده و سپس اسپری نمایید.

11. لیمو

:

رایحه لیمو نیز برای دفع ساس را عالی عمل می‌کند! این عطر به شما کمک می کنند تا از شر این آفات خلاص شوید. یک مطالعه نشان داد که ساس نمی تواند در برابر بوی لیمو مقاومت کند. بویژه وقتی با آب و رایحه خاک دیاتومه ترکیب می شود بسیار موثر است.

یه مطلب جذاب دیگه با موضوع  آیا با گزش یا نیش ساس بیماری خاصی منتقل می شود؟

فقط مطمئن شوید که مناطقی را که ممکن است ساس‌ها پنهان شده باشند را اسپری کنید. شما می توانید استفاده از این عطرها را با برنامه منظم تمیز کردن منرل شروع کنید.

لیمو و فرار کردن ساس
لیمو و فرار کردن ساس

12. دارچین

  :

دارچین حس بویایی حساس ساس‌ها را تحریک می‌کند. کافیست کمی روغن دارچین معطر را در بطری اسپری خود اضافه کنید و شروع به پاشیدن در اطراف خانه کنید.

این مخلوط معطر نه تنها این آفات را از شما دور می کند. همچنین از بازگشت و نزدیک شدن به شما جلوگیری می‌کند. هنگام اسپری کردن، مطمئن شوید که آن را روی پوست یا لباس خود نزنید. این مخلوط معطر ممکن است باعث واکنش های آلرژیک یا حالت تهوع شود.

13. روغن چریش

  :

روغن چریش روغنی است که از درخت چریش به دست می آیند. ساس‌ها در مقابل عطری که این روغن دارد نمیتوانند مقاومت کنند.

مطالعه ای در دانشگاه ایالتی آیووا نشان داد که روغن معطر چریش یکی از بهترین عطرهای طبیعی برای کنترل جمعیت ساس است!

یکی از موادی که ساس ها از ان بدشان می آید روغن چریش است
یکی از موادی که ساس ها از ان بدشان می آید روغن چریش است

سمپاشی ساس

 


تمام راه حل های گفته شده در فراری دادن ساس‌ها موثر است اما تنها راهی که بصورت ریشه‌ای اقدام به ازبین بردن ساس‌ها می‌کند، سمپاشی است. شرکت‌های سمپاشی بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند. شرکت پاکیا با تکیه بر دانش و تجربه کارشناسان و متخصصین در این زمینه عملیات سمپاشی را موشکافانه و دقیق انجام می‌دهد و شما را از شر هر آفتی خلاص می‌کند. ما با رائه برگه ضمانت و فاکتور رسمی خیال شما را راحت می‌کنیم. سمپاشی یک امر بسیار تخصصی است و ما از شما می‌خواهیم یک متخصص را انتخاب کنید. و در مرحله بعد از سمپاشی از روش‌های ذکر شده در این مقاله استفاده کنید تا دیگر ساسها به سمت شما نیایند.

سمپاشی ساس
سمپاشی ساس

5 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *